ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

Ποιες φαρμακευτικές εταιρείες προσανατολίζονται στην ανάπτυξη "έξυπνων" συσκευών

Είναι αλήθεια ότι η φαρμακοβιομηχανία έχει υιοθετήσει εδώ και καιρό τη ψηφιακή τεχνολογία. Και όσοι νομίζουν ότι μιλάμε για ιστοσελίδες, social media, viral κλπ, δεν εννοούμε αυτά, αλλά μάλλον λίγο πιο προχωρημένη τεχνολογία η οποία προσομοιάζει λίγο με ταινία επιστημονικής φαντασίας.
 
Η ελβετική φαρμακοβιομηχανία NOVARTIS πρωτοπορεί στο τομέα αυτό καθώς κυκλοφορεί συνεχώς ψηφιακές εφαρμογές για να βοηθήσει τους ασθενείς τόσο να εντοπίσουν τα συμπτώματά τους όσο και να ακολουθούν τη θεραπεία τους. Αλλά κατά δήλωση του CEO της Joe Jimenez, η NOVARTIS δεν θα μείνει μόνο σε αυτά.
 
Η εταιρεία ερευνά για ψηφιακές τεχνολογίες που συνδυαζόμενες με τις θεραπείες της θα καταφέρουν να υπερνικήσουν τις ασθένειες. Όπως δηλώνει ο Jimenez στο Reuters, η στρατηγική αυτή αποτελεί μέρος της προσπάθειας της εταιρείας για νίκη στη μάχη έναντι των απαιτητικών – πλέον – ασφαλιστικών ταμείων παγκοσμίως, τα οποία δεν πείθονται μόνον από την επιτυχία των κλινικών μελετών που διεξάγονται υπό ιδανικές συνθήκες, αλλά θέλουν απτά αποτελέσματα στο πραγματικό κόσμο, δηλαδή στις θεραπείες που πληρώνουν για τους ασφαλισμένους τους.
 
Όπως σημειώνει το Reuters, η NOVARTIS είναι ήδη σε συνεργασία με τη Google για την ανάπτυξη «έξυπνων» φακών επαφής οι οποίοι – ανάμεσα σε άλλα - θα μπορούν να κάνουν μετρήσεις σακχάρου σε διαβητικούς ασθενείς. Επίσης, μαζί και με άλλες φαρμακοβιομηχανίες, συνεργάζεται με την Proteus Digital Health για την ανάπτυξη αισθητήρων οι οποίοι θα μπορούν να παρακολουθούν τις δοσολογίες φαρμάκων, για να βοηθήσουν τους ασθενείς να ακολουθούν πιστά τις θεραπείες τους.
 
«Είναι σίγουρο ότι έχουμε κάνει ήδη πολύ περισσότερα από τους ανταγωνιστές μας, αλλά είναι επίσης σίγουρο ότι δεν είναι αρκετά» δηλώνει ο Jimenez, για να προσθέσει ότι «μπορεί οι τεχνολογίες αυτές να θεωρούνται σήμερα επαναστατικές, αλλά στο μέλλον θα είναι ο συμβατικός τρόπος διαχείρισης των ασθενειών».
 
Η NOVARTIS δεν τρέχει μόνη της σε αυτόν το στίβο. Η SANOFI «γλυκοκοιτάζει» συνεργασίες στο ψηφιακό τομέα για τον ίδιο λόγο. Και οι εποπτικοί οργανισμοί του φαρμάκου απαιτούν εδώ και καιρό μια προσέγγιση από τη φαρμακοβιομηχανία, η οποία θα «βλέπει» πέρα από τη παραγωγή του χαπιού μόνο.
 
Μπουκαλάκια φαρμάκων με ηλεκτρονική ειδοποίηση, εισπνευστήρες (inhalers) που θα μετρούν τη δοσολογία, αντλίες εισπίεσης φαρμάκων που θα επικοινωνούν απ' ευθείας με τους θεράποντες ιατρούς και βέβαια, ψηφιακές εφαρμογές που θα παρακολουθούν τους ασθενείς και τις θεραπείες τους, αποτελούν μερικούς από τους μελλοντικούς προσανατολισμούς της φαρμακοβιομηχανίας, στη προσπάθειά τους να ασχοληθούν περισσότερο με το αποτέλεσμα της θεραπείας και λιγότερο με το marketing των χαπιών και των εμβολίων τους.
 
Ο λόγος βέβαια για όλα αυτά δεν είναι «φιλανθρωπικός», καθώς οι ασφαλιστικοί φορείς παγκοσμίως αρνούνται να καλύψουν ακριβές θεραπείες εκτός αν α) εξασφαλίζουν αποτελέσματα στον πραγματικό κόσμο και όχι σε ιδανικές εργαστηριακές συνθήκες και β) αποδεικνύουν έμπρακτα τη σχέση κόστους – οφέλους. Επίσης η φαρμακοβιομηχανία καλείται να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των ασθενών οι οποίοι στρέφονται καθημερινά ολοένα και περισσότερο σε ψηφιακές εφαρμογές παρακολούθησης της υγείας και της φυσικής τους κατάστασης, ενώ ταυτόχρονα συμβουλεύονται το Internet πολύ περισσότερο απ' ότι επισκέπτονται το γιατρό τους.
 
Πηγή: ygeia360.gr